12 Kasım 2014 Çarşamba

Hermes Spring / Summer 2015

Biz havalar soğudu ne giyeceğiz diye düşünüp duralım. Modanın devleri 2015 yaz koleksiyonlarını görücüye çıkardılar bile. Bu yazımda ben Hermes'i mercek altına aldım :)

                                   

Boyundan şal gibi attırılan bu detaya bayıldım. Bir kaç modelde kullanılan bu detay herbirinde bir başka güzel durmuş. 

                                   

Burada aynı detay cekette kullanılmış ve kemerle başka bir hava katılmış. Dediğim kadar yok mu ama, her modelde farklı ve ayrı bir güzel durmamış mı? Ayrıca yapılan stylingin de bizlere son derece uygunluğunu belirtmeden geçemeyeceğim. 

                                   

Şu modelin sadeliğine ve o sadelikteki güzelliğe bakar mısınız? Hayran olmamak elde değil. Tasarımcısının ellerine sağlık. Büyük tasarımcı olmak böyle bir şey sanırım: en az detayla en büyük güzelliği yakalamak.

                                   

Burda da tam altı rengin birbiriyle bu denli uyumu beni mest etti. O kadar uymuşlar bir arada o kadar güzel durmuşlar ki saymadan o kadar rengin varlığını anlayamadım bile. 

                                   

Son olarak bu güzel eteği sizlere sunmak isterim sayın okuyucular. Etekteki o minicik detaya dikkatinizi çekerim. Yine minik bir detay, yine sadelik ve yine o muhteşem zarafet. 

Bunlar benim seçtiklerim. Daha bir sürü güzellik var koleksiyonda. Eğer merak ederseniz google amcaya bir sorun o gösterir size devamını :)

Sağlıcakla kalın





  
     

8 Ağustos 2014 Cuma

Bayramda Ne Giydim vol:2 "Pembe iç-dış Tunik"

Bu modeli hem bayramın ilk gün ziyaretlerinde hem de nişanın akşamki yemek bölümünde kullandım. Malumunuz iç dış görünümlü tuniği kışın zdenconcept müşterileri için kış renklerinde hazırlamıştım. Fazlasıyla ilgi görünce yaz renkleriyle de tekrar çalıştık. Pişman da olmadık çok şükür

                     

                     

Her renginin bende yeri ayrı ama bence en keyifli halini pembe-beyazda buldu. Pembe aşığı olmam bu düşüncemde ne kadar etkili bilmiyorum ama ben bu modelimin bu rengine aşığım. Nereye gitsem üstümde. Kullanım rahatlığı , az buruşması ve yıkandığında renginden güzelliğinden bişey kaybetmemesi de ayrı keyif veriyor. 

Huzurlarda kalın :))

                        
    

Bayramda Ne Giydim vol:1 "Neşeli Rahat Elbise"

Bu Bayram diğerlerinden biraz farklı geçti. Bayramın üçüncü günü kardeşimin nişanı vardı ve epeyce telaşlıydık. Nişan hazırlığı, bohça getirip götürmeleri derken bayramın telaşına telaş kattık anlayacağınız. Hele bir de bayramın ikinci günü virüs kapıp hastanelik olmam, sonra da kullanmak zorunda kaldığım ilaçlar nedeniyle geç kalmış da olsam Zeynep'imi sütten kesmek zorunda kalmam her şeye tüy dikti. 

İki yıldır bayramlarda tercihlerim şıklığın yanında rahat da edebileceğim modeller oluyor. Çünkü hem Ayin Zeynep'in peşinde rahatlıkla koşturabilmeliyim, hem rahatlıkla emzirebilmeliyim. Misafirleri konforlu bir şekilde ağırlabilmeli, ziyaretlerimi rahatlıkla yapabilmeliyim. Bütün bunlar olurken de mümkünse az buruşmalı, leke tutmamalı ve bozulmamalı. 

                     

Hahahaaa şu son kurduğum cümleleri yazarken kendimi Beyazın psikopat karakteri gibi hissettim :))) her neyse bayram için ilk tercihim bütün bu yazdıklarımı sağlayan renk cümbüşü içerisinde neşeli rahat elbisem oldu. Kumaşı ilk gördüğümde vurulmuştum. Modeliylede bütünleşince gerçekten çok keyifli bir elbise oldu. İpek zaten olması ve astarını kupra kumaşdan çalışmamız da şu sıcak yaz günlerinde rahat kullanım sağladı. 

Bu kumaş ve model o kadar sevildi ki daha Bayram gelmeden ve yayınlamaya bile fırsat kalmadan tükendi. Ama o kadar rahat ettim ki bu modelin başka kumaş ve renklerindeki versiyonuyla sık sık çıkacağa benziyorum karşınıza :))

Huzurlarda kalın
  

5. Evlilik Yıldönümü Hediyesi

Merhabalaaarrr;

Yine arayı fena halde açtım. Ne olacak benim bu hallerim bilemedim. Şu son günlerde Zeynep'i sütten kestim ve ana kız depresyondayız. Ayrılık acısı çekiyoruz dostlaarr 😓😓Toparlayamadık bir türlü kafamızı. Arayı geciktirilmiş yazılar dizisinde kapatabilirim diye düşünüyorum :))

Efendim geçtiğimiz ay, yani Temmuz'un 8inde evliliğimizin 5.yılını doldurduk. Çift olarak pahada değil de maneviyatta yüksek hediyelerden yanayızdır. Bu yüzden biraz kafa yormak emek vermek gerekir. Bu yıl sevgili Hatice Özdemir Tulun yani namıdeğer portakal ağacı yetişti imdadıma. Müthiş fikirleri, inanılmaz inceliğiyle pek çok konuda ışık tutuyor zaten bendenize 😊😊

      

Sevgili Hatice hanımın hazırladığı bir hediyeden esinlenerek ben de eşime 5.yıl anısına bu gördüğünüz hediyeyi hazırladım. 

5 yıl, 60 ay, 260 hafta, 1826 gün, 43824 saat, 2629484 dakika, 157769119 saniye ve kim bilir kaç milyon defa onun kalbi Yasemin benim kalbim ihsan diye attı. Yıllar su gibi akıp bir gün gibi geçse de böyle bakınca ne büyük zaman diyor insan ne büyük emek. Dilerim Allah'tan 50. yılın hesabını da sağlıkla sıhhatle böyle oturur yaparız. 

Sevgiyle kalın

30 Haziran 2014 Pazartesi

Moda Okulunda Öğrendiğim 101 Şey

Bir moda tasarımcısı olan Alfredo Cabrera ve bir mimar olan Matthew Frederick'in yazdığı Moda Okulunda Öğrendiğim 101 Şey kitabını dilimize Barboros Şansal çevirmiş ve kitap Optimist yayınlarından çıkmış. 

                       
   
Özellikle Barboros Şansal referansını göz önünde bulundurunca mesleğimde ilgili okunası kitaplar arasına katılmalı diye düşündüm ve hemen kütüphaneme ekledim. Genelde bu tip kitapların içinin pek dolu olmayacağını, bir kaç cümleden başka bana bir şey kazandırmayacağını aklımın bir kenarında tutuyordum. Başarılı kapak tasarımı, vurucu isim seçimi ve tabi çevirmenine bakarak çok fazla beklenti yüklemişim sanırım. 

Her sayfaya bir madde gelecek şekilde dizayn edilmiş kitabın yapraklarını "bunu biliyorum, bunu da zaten biliyorum" diye çevirdim durdum. Hakkını yememek lazım, altını çizdiğim yerler olmadı mı, oldu tabiki. Ama bunları öğrenmek için bu kitabı almam gerekirmiydi o tartışılır. 

Eğer tekstilin eğitimini almış bir insansanız yeni şeyler öğrenmek için değil de, zaten bildiğiniz şeyleri tekrar hatırlamak ve bu şeylerin uzman bir kişi tarafından sıralanışını el altında bulundurmak için alın derim. Bu konuda eğitimi olmayanlar için zaten çok şey katacak bir kitap. Orası tartışılmaz. 

Görüşmek üzere