14 Mart 2012 Çarşamba

Bebeğim - 17. Hafta

Hafta sonu eşim bana bir güzellik yapmış ve telefonuma "Bebeğim" diye bir uygulama yüklemiş. En başta gerekli verileri giriyorsunuz ve daha sonra her girişinizde bebeğinizin kaç hafta kaç günlük olduğunu, muhtemel doğum tarihinizi, o hafta bebeğiniz ve sizin için gelişimleri görüyorsunuz. Ben de bu uygulama sayesinde öğrendiklerimi paylaşmak istedim. Benim bebeğim 17 haftalık ve ben 17. haftadan başladım anlatmaya.


Bebeğiniz hızla büyüyor. Yalnızca son iki hafta içinde ağırlığı iki katına çıktı. Başından altına kadar olan boyu 13cm'ye ulaştı.

Bebeğiniz hala çok zayıf. Cildi küçük bedeninin üzerinde sıkıca gerilmiş durumda. Oksijenlenmiş kanı bebeğinize taşıyan kan damarları şeffaf derisinden görülebiliyor. Kendi kalp atım hızınızı ölçüp ikiyle çarptığınız zaman çıkan sayı bebeğinizin kalp atım hızıyla ilgili olarak size bir fikir verecektir.

Bebeğinizin bacakları bedeninin geri kalanıyla hemen hemen orantısız görünmektedir. Bacakları kollarından daha uzundur ve dizlerinden ve ayak bileklerinden bükülmüştür. Küçük kemiklerinden kalsiyum birikmeye başlamıştır. Bu nedenle süt ürünlerini diyetinizden eksik etmeyin. Bu aşamada ultrason tetkikinde bebeğinizin cinsiyeti görülebilir. Bebeğinizin göğüs duvarında küçük göğüs başları oluşmaya başlamıştır.

Bebeğinizin kalıcı veya süt dişleri dişetinin içinde oluşmuştur ve ağız gelişimi açısından önemli bir rol oynayacaktır. İçme suyunda bulunan az miktardaki florür bu süt dişlerinin ve onları izleyecek olan kalıcı dişlerin üzerinde kalıcı bir mine tabakası oluşmasına yardımcı olur.

Bebek esneyebilir, gerinebilir ve yüz hareketleri yapabilir. Hala çok uyumaktadır ama hareket etmek ve kaslarını çalıştırmak istediği dönemler olacaktır.

Bebeğinizin parmak izleri oluşmaktadır. Hiç kimsenin parmak izi bir başka kişiyle aynı değildir. İşte bu özellik, küçük bebeğinizi başkalarının bebeklerinden ayıran gerçekten benzersiz özelliklerden biridir.

1 yorum: