2 Mayıs 2012 Çarşamba

Hamile Pantolonu Yapımı - Kolay, Pratik, Ekonomik

Malumunuz haftalar ilerledikçe, kıyafetlerimi de giyemez oldum. Aldıklarımda yeterli gelmeyip, sürekli aynı şeyleri giyiyor hissi verince bir çare bulmaya karar verdim. Ayrıca hamile kıyafetleri gereğinden ve kalitesinden çok daha pahalı. Böyle çok da ekonomik oldu doğrusu, hele birde benim gibi daha önceden de dar gelen pantolonları ve artık gözden çıkardığınız badilerinizi kullanıyorsanız.

İlk aşama, dolabınızı şöylece bir kontrol etmek ve mümkünse hamilelikten önce de dar gelen pantolonları, bel kısmında kullanmak içinde gözden çıkardığınız badileri ayırmak. Eğer yoksa çok uygun fiyata pantolon ve badi edinmek için şööyle bir outlet mağazaları ziyaret etmek  :) Ben iki türlüsünü de yaptım. Yani hem dar gelen bir kumaş pantolonumu hem de mango outletten aldığım kotu dönüştürdüm.


Kot pantolon düşük belli olduğu için sadece kemer kısmını çıkartmam yeterli geldi.


Kumaş pantolonuda giyip üzerimde fermuarsız da giyip çıkartabileceğim şekilde işaretledim.


İşaretli yerden kestim. Fermuarını söktüm ve öndeki açıklığı diktim. Kot pantolonda fermuarı sökmedim çünkü kalınlıktan dolayı on açıklığı kapatamayacaktım. Bundan sonrası her iki pantolon içinde aynı.


Badiyi koltuk altından kestim.


Badiyi ters çevirerek fotoğraftaki şekilde diktim. Bu şekilde dikerseniz içtende temiz görünmesini sağlarsınız. Fermuarın ve metal zımbaların yanından geçerken dikkat edin. İğne üzerine denk gelirse kırılıyor, tecrübeyle sabit :)))


Son olarakta badiyi içteki dikişi kapatacak şekilde ikiye katlayıp yerleştirdim. Kapatma dikişini de üstteki reçme dikişinin tam üstünden gittim ki üçüncü bir dikiş çirkin görünmesin. Burada badinin renginden bir ip seçmeniz görüntü açısından önemli.


Ben badinin ucunu kesmeyip, hiç bozmadan kullanmayı tercih ettim. Böylelikle eklediğim kısım görünsede içine badi giymiş görüntüsü verdiği için kötü durmuyor. Siz iki ucu içine alarak da yapabilirsiniz.

Benden bu kadar. Sizin de fikirleriniz ve tavsiyeleriniz varsa lütfen paylaşın. Bu arada fotoğraflar için kusura bakmayın, aceleyle çekildi hepsi. Herkese kolay gelsin.

3 yorum:

  1. ayyy çok güzel olmuş buuu... ellerine sağlık... =)

    YanıtlaSil
  2. çok mantıklı.. tbrkler..

    YanıtlaSil