21 Mayıs 2012 Pazartesi

Tuzla Balıkçısı

Malum pazar gün İstanbul'da hava kötüydü. Yağmurlu havalar herkeste aynı etkiyi yapıyor mu bilmiyorum ama ben ve eşim böyle günlerde dünya başımıza yıkılmış gibi hissediyoruz. Hiç bir şey yapasımız hatta konuşasımız bile gelmiyor. Ben bu durumu dün eşime göre biraz daha abartmış durumdaydım. Hamileliğin verdiği duygusallıkta işin içine girince ota çöpe ağlayıp durdum ve gerçekten çekilmez haldeydim.

Bir kaç işimizi halletmek için dışarı çıktık, dolaştık, görmeyi istediğim bir kaç otomobil için galerileri dolaştık ama yok nafile, benim içimin sıkıntısı bir türlü geçmedi. Bunun üzerine eşimde formülü buldu ve evet pazar gün benim yüzümü güldürecek tek şey balıktı. Daha da güldürecek tek şey ise Tuzla Balıkçısı'ydı.

Biz Tuzla Balıkçısı'nı üç yıl önce Pendik'e taşındığımızda keşfettik. Tuzla sahilinde yürürken 'hadi bir deneyelim' diye girdiğimiz bir daha da vazgeçemediğimiz bir mekan oldu bizim için. Eğer dışarda yemek yenecekse helede balık yenecekse aklımıza gelen ilk yer. Tabi bunda eşim ve benim balığı çok sevmemizinde etkisi var.

Tuzla Balıkçısı ilk bakışta mütevazi bir yer. İtiraf etmem gerekirse ilk gidişimde ordan o lezzetlerin çıkacağını tahmin bile etmemiştim. İlk girdiğinizde güler yüzlü bir çalışan, ilk defa gidiyor olsanız bile sanki kırk yıldır ordan çıkmayan bir müşteriymişsiniz gibi karşılıyor. Gösterdikleri samimiyet ve gösterdikleri pozitif enerji zaten sizi etkiliyor. Daha sonrada bu pozitiflik garsonların tavırlarında, temizliklerinde ve düzenlerinde devam ediyor.


İlk olarak az balık çorbasıyla başlamanızı tavsiye ederim. Hem çok lezzetli hem de balıklar gelene midenizi alıştırıyor ve oyalıyor. Salata istediğinizde eğer ekstra bir şey istemezseniz fotoğrafta gördüğünüz mevsim salatası geliyor. Üzerine rendeledikleri meynirle lezzetlendirmişler. Maalesef balığın yanında klasik olan roka gelmiyor. Özellikle söylemeniz gerekiyor ve eğer çok kalabalıksa birkaç kere hatırlatmanızda gerekebiliyor. Restorantın sahibinin roka sevmediğinden şüpheleniyorum :)) Mısır ekmeği zaten geliyor ve çok güzel. Ben oturup kek yer gibi bir tabak mısır ekmeğini bitiriyorum :))

Aslında Tuzla Balıkçısı'nı diğer balıkçılardan ayıran mezeleri ve ara sıcakları. Benim favorim patlıcanlı iskorpit. Patlıcanı hiç sevmememe rağmen bayıla bayıla yiyorum. Ben karides ve kalamar yemeyi tercih etmiyorum ama itiraf etmem gerekirse karides güveçleri çok güzel. İstediğiniz mezeleri getirip birer kaşık servis ediyorlar ve pek çoğunu tatma imkanınız oluyor.
Ama dikkat onu da bunu da şunu da derken balığa kadar doyuyorsunuz. Benim tavsiyem, hele de ilk defa gidiyorsanız o güzel mezelerin hepsinden tatmanız ve israf olmaması içinde balığı ortaya söylemeniz. Biz böyle bir çözüm bulduk :)))

Kışın balık porsiyonları kocaman geliyor. Üç yıllık deneyimlerime dayanarak diyebilirim ki yazın balık azaldığı için olsa gerek porsiyonlar biraz küçülüyor. Balığa gözüm doymadığı için banada öyle gelmiş olabilir belki, günahlarını almayım :))) Tuzla Balıkçısı'nın bir özelliği de -ki bu benim için önemli- alkolsüz olması. Eğer tercihleriniz bu yöndeyse gönül rahatlığıyla tercih edebilirsiniz. Birde menü alışkanlıkları yok. Garson geliyor şuan bunlar bunlar var, bu balıkların mevsimi diyor. Ben başta yadırgamıştım ama sonra sonra alıştım :))

Balıkların fotoğrafını benim gibi hamilelerinde okuyabileceğini göz önünde bulundurarak koymadım. Müşterilerin rahatsız olabileceğini düşünerek de mekan fotoğrafı çekmedim. Siz mekanın fotoğraflarını ve menüyü  http://www.tuzlabalik.com/ adresinde inceleyebilirsiniz. Giderseniz şimdiden afiyet olsun.

Tuzla Balıkçısı
Postahane Mh. Manastır Yolu Cd. Tuzla/İstanbul
Tel: 02163959910



Size Tuzla'dan bir gün batımıyla veda edeyim. Sağlıcakla kalın efendim.



6 yorum:

  1. Bende bir ara Tuzla Balıkçısı abonesiydim, o kadar çok gittik ki artık gitmekten sıkılıp yeni yerler keşfetmeye karar verdik. Artık pek uğramıyoruz:(

    Çorbasını ve mısır ekmeğini tavsiye ederim

    YanıtlaSil
  2. bak sen hatırlattında patlıcanlı iskorpit istedi canım.. ne güzel yapıyorlar gerçekten =) senin sayende keşfettim ama tavsiye edilir bir mekan... ve ayrıca çok hoş bir yazı olmuş gözümde canlandı =P

    YanıtlaSil
  3. Pink fashion bu sıklıkla gitmeye devam edersem korkarım benim sonumda ordan sıkılmak olacak :))

    magic pen bloger sen gelince yine gideriz :)

    YanıtlaSil
  4. yazının başlığını görünce daha ağzım sulandı :))) orada yediğim karidesin tadı hala damağımda

    YanıtlaSil
  5. Tuzla Balıkçı'sına toplam 5 kez gittim ve her gittiğimde farklı
    arkadaşlarımı bu mekana beğendiğim için ben götürdüm. Burayı tercih
    etmemin nedeni çeşit çeşit mezelerin sabit fiyata (25 TL gibi bir fiyata
    kola dahil) geliyor olması. Bu akşam (23 Ekim 2013) yine bir arkadaş
    grubu ile Tuzla Balıkçı'sına gittim ve bu akşamda daha önce gittiğim 4
    günkü gibi 4 kişi meze istedik ve 4 adet kola içtik. Yemek bittikten
    sonra hesabı istedim ve garson hesabı getirdiğinde normalde 100TL gibi
    bir fiyat beklerken 150TL geldiğini ve gelen her mezeye ayrı ayrı fiyat
    yazıldığını gördüm. Sonrasında garsona neden böyle yazıldığını meze
    fiyatını şimdiye kadar hep sabit ödediğimi söyledim, garsonun tepkisi
    şuydu: "4 senedir burda çalışıyorum biz de öyle sabit bir fiyat yok".
    Daha sonra garsondan yetkili bir müdürü çağırmasını istedim, o da orda
    takım elbise giymiş bir abiyi çağırdı. Ona da aynı durumu anlattım o da
    bana ben 10 senedir burda çalışıyorum ilk defa sizden sabit fiyat diye
    birşey duydum dedi. Daha önce her mezeye ayrı fiyat çıkartmadıklarına
    adım kadar emin olduğum burada enayi yerine konmak gerçekten çok kötü
    bir duyguydu. Takım elbiseli abiye bu gece burda yaşadığım şeyleri
    İnternet'te yazacağım dediğimde kendisi bana dalga geçer gibi bize gelen
    müşteriler bize yeter istediğiniz yere yazın dedi. Sizlerin arasında da
    burada mezeye ayrı ayrı fiyat ödeyen oldu mu yoksa sabit fiyat mı
    ödediniz merak ediyorum ? Bazen sadece lezzetli olmak müşterileri memnun
    etmeye yetmeyebiliyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aslına bakarsanız hesabı ben ödemediğim için tam olarak bilgim var desem yalan olur

      Sil