30 Haziran 2012 Cumartesi

Düğün Sezonunu Açmış Bulunmaktayız :))

Geçtiğimiz haftalarda eşimin kuzeninin sözüyle bu yılki söz-nişan-düğün sezonunu açmış bulunmaktaydık. Hazır sezonu açmışken arayıda açmayalım dedik ve geçtiğimiz hafta sonu bir aile dostumuzun düğün törenlerine katıldık.


Yaklaşık bir ay önce bu şık davetiyeyi almış ve katılımımızı bildirmiştik. Davetiye benim çok hoşuma gitti. Sade ve şık bir seçim olmuş. Krem rengin o sessiz güzelliğiyle dantelin asilliğinin dokusu çok uyuşmuş bence


Düğün Hilton Otelinde açık havada yapıldı. Masalar beyaz, mor, pembe güller ve şık mumlarla süslenmişti. Peçetelikler vs ayrıntılarda da mor ve tonları kullanılmıştı. Bu da düğünden bir kare.


Zaten ayrıntılarda güzelleşen bir davetti ama en çok bu ayrıntı hoşuma gitti. Hatta beni mestetti diyebilirim. Nikah şekeri yerine TEGV'e bağışta bulunmuşlar. Bu küçük defter konuklara düğünden kullanışlı bir hatıra olurken eğitimede destek verilmiş oldu.

Yeni çifti birkez de burdan kutluyorum. Düğünde ne giydiğimi, ne taktığımı bir başka yazıda anlatacağım artık. Zira asucc yazılarımın uzunluğundan ve sıkılıp okuyamadığından şikayet ediyor. Asucc taş geldi başına canım :))))

Sağlıkla ve huzurla kalın. Görüşmek üzere :))

28 Haziran 2012 Perşembe

Bebeğim - 32. Hafta

Bebeğiniz bu hafta yaklaşık 1.8kg ve boyu 50cm'nin biraz altında. Bebek ağırlığının çoğunu bu son haftalarda kazanıyor. Bu hafta ile 35 hafta arasında yaklaşık olarak haftada 250 gram alıyor. Bebeğiniz zamanının çoğunu tekmeleyerek, yutarak, küçük kollarını sallayarak, parmak emerek, gülümseyerek ve suratını asarak geçiriyor. Ayrıca başını bir yandan öteki yana çevirebiliyor ve gözlerini açıp kapatıyor.

Bebek artık rahmin tamamını kaplıyor. Rahmin yan duvarına temas ediyor ve gerçekten bu hacmi kendi avantajına kullanıyor. Sinir uçlarının tüm hareketlerini algıladığından, orada birilerinin olduğunu tümüyle fak ediyorsunuz.

Bebeğiniz her gün hemen hemen aynı düzende giden istirahat ve aktivite dönemlerinden geçiyor. Bazı kadınlar yatağa yatmalarının bebek için jimlastik hareketlerine başlama sinyali olduğunu söylüyor. Ama bunun nedeni dikkati çekecek başka şeyler olmadığı için hamile annenin bebeğinin hareketlerinin farkında olmasıdır.

Bebeğinizin derisi artık o kadar şeffaf değil ve küçük bir bebeğin mükemmel cildine daha çok benziyor. Derisinin altındaki yağ hücrelerinin sayısı artıyor ve deri katlarını dışarı doğru şişiriyor.

Bebeğinizin kemikleri sertleşiyor ve kireçleniyor. Bu da özellikle hamileliğin bu döneminde yediğinizin içtiğinizin önemli olduğu anlamına geliyor. Kalsiyumdan zengin yiyeceklerden her gün 3-4 porsion yemeye dikkat edin; süt, peynir, yoğurt, badem, kılçıklarıyla yenilebilir balıklar, yeşil yapraklı bitkiler iyi kalsiyum kaynaklarıdır. İnek sütü içmiyorsanız, kalsiyum destekli soya sütü ürünlerini deneyin.

20 Haziran 2012 Çarşamba

Bebeğim - 31. Hafta

Bebeğiniz her geçen gün biraz daha uzuyor. Bu hafta boyu 46cm'ye ulaştı. Doğum boyu ortalamasından yalnızca 7cm daha kısa. Bebeğinizin kilosu boyuna göre daha hızlı artmakta. Doğum öncesi kontrollerinizde tartının üzerine her çıkışınızda bebeğinizin kilosunun arttığını fark edeceksiniz.

Bebeğinizin REM (Hızlı Göz Hareketleri) uykusunda uzun zaman geçiriyor. Bu uyku aşaması çok önemli.

Bu hafta biraz daha beyinsel ve karmaşık sinirsel faaliyet var. Bebeğinizin beynindeki bağlantılar veya sinapslar milyonlarca adet oluşmakta ve bebeğin izole edilmiş küçük dünyasında algıladığı uyaranlar bu oluşuma yardımcı olmakta. Sesiniz, evdeki sesler, süzülen güneş ışığı, hareket ve müzik bu yaşamsal bağlantıların oluşmasına yardım eder.

18 Haziran 2012 Pazartesi

Kuzenin Sözü

İki hafta önce eşimin kuzeninin sözü için Ankaradaydık. O hafta sonu için programımız o kadar yoğundu ki her şeyi yoluna koymak çok zor oldu doğrusu. Bir arkadaşımızın düğünü için aylardır plan yapıyorduk ve bütün işlerimizi, ufak kaçamak planlarımızı ve hatta ben doktor randevularımı bile o düğüne göre planlamıştım. Ama ne olduysa oldu, eşimin kuzeninin sözü sürpriz bir şekilde geldi aynı gün aynı saate oturuverdi. Söz öğleden sonra olsa, Ankara'da şöyle bir görünüp uçakla akşamki düğüne yetişmeyi bile göze almıştık. Ama kısmet olmayınca olmuyor. Bununla da bitmedi. Sanki başka bir gün kalmamış gibi eşimin çok önemli bir toplantısıda geldi o günü buldu. Üstüne üstlük benim son günlerde karnım ve belimdeki ağrıda tavan yaptı. Toplantıyı ertelemeye çalış, arkadaşı ikna edip gönlünü al, kendimizi affettirmek için alternatif planlar peşinde koş, yolculuk yapıp yapamayacağımın kararını vermek için doktorla pazarlıklar yap, giyeceğim elbisenin son hazırlıklarıyla gece yarılarına kadar uğraş vsvsvsvs... Kabus gibiydi yani.


Sonuç olarak, herşeyi ayarlayıp cumartesi sabahı koyulduk yollara. Malum benim durumumdan kaynaklı dura kalka beş saatte vardık Ankara'ya. Önce teyzemin evini bir ziyaret ettikten sonra biz dinlenmek ve hazırlanmak için otelimize gittik. O sırada da büyükler gelini istemeye gittiler. Kız evi de bir zariflik yapmış ve söz hatırası olarak fotoğrafta gördüğünüz hediyeleri hazırlamış bizim için. İçindeki ayna ve aynanın arkasına da Furkan Suresinden bir ayet ve söz tarihi yazılmış. Güzel bir hatıra olmuş. İnce düşünülmüş.

Benim çok hoşuma gitti. Yakında sözü, nişanı olacak olanlar için bir fikir olur diye düşündüm, paylaşmak istedim. Şahsen ben evlenirken böyle ayrıntılarım olmadı. Hatta size ilginç gelebilir ama ben de eşimde ne isteme töreninde ne de sözde yoktuk. Yani ben hiç kahve falan tutmadım. İşlerimizin yoğunluğundan dolayı eşiminde benimde isteme için ayrı, söz, nişan için ayrı memleketimize gidip gelecek kadar vaktimiz yoktu. Zaten ailelerimiz birbirini tanıdığı için siz kendi aranızda halledin bizi karıştırmayın dedik.  Hatta sözde eşimin babannesi beni çok merak edince mezuniyette çektirdiğim kocaman bir fotoğrafı getirip göstermişlerdi, sonrada komiklik olsun diye fotoğrafı masanın üzerine koyup ben farzetmişlerdi. Size tuhaf gelebilir ama biz çok gülmüştük. Ben direk tepeden nişana indim anlayacağınız :))

Neyse biz kuzenlerin sözüne geri dönelim. İsteme töreninden sonra da bir restoranda yemekle söz merasimi devam etti. Çok keyifliydi. Attığımız onca taklaya değdi doğrusu. Kuzenlere bir kere de burdan mutluluklar diliyorum. Umarım çook mutlu, huzutlu, keyifli bir evlilikleri olur.

Görüşmek üzere. Sağlıkla ve huzurla kalın :)

15 Haziran 2012 Cuma

Yazlık Beyaz-Fuchsia Çanta


Beni bilenler bilir, fuchsia rengine bayılırım oldum olası. Kullanmayı da pek severim, gerek kıyafetlerde gerek aksesuarlarda. Beyazla fuchsianın uyumuna da diyecek yok doğusu. Bu iki rengin birlikteliğine olan hayranlığımla son yıllarda el işi aksesuarların son derece trend olması birleşince bu çanta çıktı ortaya. Ben çok severek kullanıyorum. Hele yaz akşamlarında uçuş uçuş kıyafetlerimi çok da güzel tamamlıyor. Eğer sizde böyle bir çantaya sahip olmak isterseniz ayrıntılar için yasminccshop  'u ziyaret edin.

Görüşmek üzere. Herkese iyi hafta sonraları :))

13 Haziran 2012 Çarşamba

Bebeğim - 30. Hafta

Bebeğiniz bu hafta taçtan alt kısmına yaklaşık 27cm'ye ulaştı. Ağırlığı ise yaklaşık 1,5kg. Bugünlerden itibaren gelecek birkaç hafta bebeğinizin ağırlığı artacak. Yemeğinizi keyifle yiyin ve tadını çıkartın. Ilımlı olmak şartıyla her şeyi yiyebilirsiniz, buna küçük kaçamaklar da dahil. Belirli yiyeceklere aşeriyorsanız, kendinizi tutmayın. Aşermiyrsanız, düşünebildiğiniz tek şeyin bunlar olduğunu farkedeceksiniz.

Bebeğinizin derisi altındaki yağ oluşumu artmaktadır ve bebeğiniz eskisi kadar çelimsiz değildir. Öncesine göre daha toplu görünmektedir. Bacaklarındaki ve gövdesindeki gevşek deri katları doğuma kadar içerden dolacak ve bebeğinizin cildi düzgün ve hatta biraz şişkin olacak

Bebeğinizin beyni büyümüş ve sinir sistemi hemen hemen olgunlaşmıştır. Bebeğinizle iletişim kurmak için doğumu beklemeyin. Bebeğinizle konuşmak, ona şarkı söylemek, karnınıza masaj yapmak ve bebeğinizin neye benzeyeceğine ilişkin hayal kurmak bebeğinizle erken duugusal iletişim kurmanızda yardımcı olacaktır. Son birkaç hafta için bir hamilelik günlüğü tutmayı düşünün. Gelecek yıllarda bu günlüğe baktığınızda siz ve çocuğunuz arasında paylaşacak özel bir şey olacak.

Bu hafta bebeğinizin başı yukarda, başı aşağıda yan, hatta çapraz pozisyon dahil, herhangi bir şekilde yatıyor olabilir. Büyümeye devam ettiği ve rahmin içinde yer kapladığı için tam taklalar atma olanağı hızla azalmakta.

Bebeğiniz turnakları bu hafta neredeyse parmak uçlarına ulaşıyor. Bazı beeklerin doğumdan sonraki ilk birkaç gün tırnaklarının kesilmesi gerekir. Yoksa bu tırnaklarla küçük yüzlerini çizebilirler.

8 Haziran 2012 Cuma

Kaan Bebeğin Cicileri :))

Yaklaşık bir ay önce bir arkadaşımın oğlu Kaan dünyaya geldi. Allah nazarlardan saklasın o kadar yakışıklı bir oğlan ki anlatamam. Kaan'ı görmeye gittiğimizde bize ikram edilen  sevimli şeyleri sizinle paylaşmak istedim. Belki erkek bebek bekleyenlere bir fikir olur.


Önce bu şık çikolatayı ikram ettiler. Ne sevimli demi. İnanın açmaya kıyamadım, duruyor öyle :))


Sonra da bu sevimli notluğu... Arkasına lavanta torbası takmışlar. Hem mis gibi kokuyor, hem de çalışma masamı süslüyor şu an


Bu da bir başka tanıdığımızın bebeğinden. Ben gitmedim ziyarete ama bu günlerde bizimkiler bütün bebek şekerlerini taşıyorlar bana fikir olsun diye.

Görüşmek üzere :))


7 Haziran 2012 Perşembe

Bebeğim - 29. Hafta

Bebeğiniz bu hafta yaklaşık 1,4 kg civarında ama hala doğum ağırlığının yarısından az. Derisinin altında çok miktarda yağ toplanacak. Bu şekilde doğsaydı kendisi çok zayıf, kol ve bacakları ince olacaktı.

26-30. haftalar arasında bebeğinizin hareketleri büyük bir olasılıkla doruğa çıkacak. Rahmin içi iyice sıkışmadan önce, komple vücuk hareketleri ve pozisyon değişiklikleri için hala yer var.

Bebeğinizin hava pasajları giderek ogunlaşmakta, ağaca benzer küçük yapılar olan bronş ve alveollerin sayısı artmakta. Bir çoğunun solunum sisteminin tamamen olgunlaşması sekiz yıl sürer. Bu nedenle, daha işin başındayız.

Bebeğinizin erken doğması halinde hayatta kalma şansı geçer her hafta biraz daha artıyor. Bu hafta doğum yapsanız, solunum desteğine bile gerek olmayabilir.

Bu hafta bebeğinizin hangi pozisyonda olduğunu söylemek doktor için zor olabilir. Kemikli bir baş yuvarlak bir alt ile kolaylıkla karıştırılabilir ve bebeğiniz çok hareketli olduğundan hangi yöne baktığını tam olarak söylemek mümkün olmayabilir.

4 Haziran 2012 Pazartesi

Bebeğim - 28. Hafta

Bebeğiniz bu hafta solunum provaları yapmaya devam ediyor. Amniyon sıvısını ciğerine alıyor ve sonra dışarı veriyor, bu arada amniyon sıvısını yutuyor da. Bebeğiniz ayrıca parmak emebilir, göz kırpabilir, yuvarlanabilir, tekme atabilir ve hıçkırabilir.

28. haftada bebeğinizin beyni için çok önemli olan REM (Hızlı Göz Hareketi) uykuları daha fazla olacak. Yapılan çalışmalar yeni doğanların zamanlarının büyük bir kısmını REM uykusunda geçirdiklerini göstermiştir. Dolayısıyla, küçük bebeğiniz önceden bol bol pratik yapmakta.

Bebeğinizin yumuşak ve düzgün yuvarlak olan beyni gelişerek üzerinde girinti ve çıkıntılar oluşmakta.

Bu hafta bebeğinizin saçı büyüme evresine girebilir. Bazı bebekler saçsız olarak, bazılarıda başlarında hemen hemen neredeyse görünmeyen saçlarla doğar. Bazılarında da gür saçlar vardır. Annedeki mide ekşimesi ve yanmasının bebeğin gür saçlı olacağının işareti olduğu yönündeki kocakarı masalı doğru değildir. :)))