18 Haziran 2012 Pazartesi

Kuzenin Sözü

İki hafta önce eşimin kuzeninin sözü için Ankaradaydık. O hafta sonu için programımız o kadar yoğundu ki her şeyi yoluna koymak çok zor oldu doğrusu. Bir arkadaşımızın düğünü için aylardır plan yapıyorduk ve bütün işlerimizi, ufak kaçamak planlarımızı ve hatta ben doktor randevularımı bile o düğüne göre planlamıştım. Ama ne olduysa oldu, eşimin kuzeninin sözü sürpriz bir şekilde geldi aynı gün aynı saate oturuverdi. Söz öğleden sonra olsa, Ankara'da şöyle bir görünüp uçakla akşamki düğüne yetişmeyi bile göze almıştık. Ama kısmet olmayınca olmuyor. Bununla da bitmedi. Sanki başka bir gün kalmamış gibi eşimin çok önemli bir toplantısıda geldi o günü buldu. Üstüne üstlük benim son günlerde karnım ve belimdeki ağrıda tavan yaptı. Toplantıyı ertelemeye çalış, arkadaşı ikna edip gönlünü al, kendimizi affettirmek için alternatif planlar peşinde koş, yolculuk yapıp yapamayacağımın kararını vermek için doktorla pazarlıklar yap, giyeceğim elbisenin son hazırlıklarıyla gece yarılarına kadar uğraş vsvsvsvs... Kabus gibiydi yani.


Sonuç olarak, herşeyi ayarlayıp cumartesi sabahı koyulduk yollara. Malum benim durumumdan kaynaklı dura kalka beş saatte vardık Ankara'ya. Önce teyzemin evini bir ziyaret ettikten sonra biz dinlenmek ve hazırlanmak için otelimize gittik. O sırada da büyükler gelini istemeye gittiler. Kız evi de bir zariflik yapmış ve söz hatırası olarak fotoğrafta gördüğünüz hediyeleri hazırlamış bizim için. İçindeki ayna ve aynanın arkasına da Furkan Suresinden bir ayet ve söz tarihi yazılmış. Güzel bir hatıra olmuş. İnce düşünülmüş.

Benim çok hoşuma gitti. Yakında sözü, nişanı olacak olanlar için bir fikir olur diye düşündüm, paylaşmak istedim. Şahsen ben evlenirken böyle ayrıntılarım olmadı. Hatta size ilginç gelebilir ama ben de eşimde ne isteme töreninde ne de sözde yoktuk. Yani ben hiç kahve falan tutmadım. İşlerimizin yoğunluğundan dolayı eşiminde benimde isteme için ayrı, söz, nişan için ayrı memleketimize gidip gelecek kadar vaktimiz yoktu. Zaten ailelerimiz birbirini tanıdığı için siz kendi aranızda halledin bizi karıştırmayın dedik.  Hatta sözde eşimin babannesi beni çok merak edince mezuniyette çektirdiğim kocaman bir fotoğrafı getirip göstermişlerdi, sonrada komiklik olsun diye fotoğrafı masanın üzerine koyup ben farzetmişlerdi. Size tuhaf gelebilir ama biz çok gülmüştük. Ben direk tepeden nişana indim anlayacağınız :))

Neyse biz kuzenlerin sözüne geri dönelim. İsteme töreninden sonra da bir restoranda yemekle söz merasimi devam etti. Çok keyifliydi. Attığımız onca taklaya değdi doğrusu. Kuzenlere bir kere de burdan mutluluklar diliyorum. Umarım çook mutlu, huzutlu, keyifli bir evlilikleri olur.

Görüşmek üzere. Sağlıkla ve huzurla kalın :)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder