28 Temmuz 2012 Cumartesi

Profiterol Macerası :))

Malum bu ramazan hamile olduğum için oruç tutamıyorum. Ama nedendir bilmem sanırım psikolojik oruç tutuyorum. Akşama kadar annem hatırlatmadığı sürece aç acına gezmeler, tvde gördüğüm yada adı geçen her şeyi yemek istemeler, iftar vaktini iple çekmeler daha neleeerr nelerrr. Yani bir oruçlunun sergilediği bütün hareketleri sergiliyorum.

Bir kaç gün önce asucc ile konuşurken profiterolün adı geçti. Amaann geçmez olaydı. Düştü aklıma ama almak değil yapmak. Yapsak nasıl olur, kolay mıdır, zor mudur derken başladım internette araştırmaya. Baktım tarifler hemen hemen aynı. Kafama en yatanını buldum çıkardım. Yapmak da bu güne kısmet oldu. Öğleden sonra asucc ile koyulduk işe.

Hamuru için 1 bardak kaynamış suyun içine yarım paket margarin (125gr) koyup yağı erittik. Yağ eridikten sonrada 1 su bardağı unu ekleyip hızlı hızlı karıştırdık. İyice karıştırıp hamur kıvamına gelince 2-3 dakika pişirdik. Daha sonra altını kapatıp ılımaya bıraktık.


Hamur ılırken üç yumurtayı bir kapta çırptık. Öyle çok bir çırpma falan değil. Yedirirken kolay olsun diye sarısıyla beyazı karışana kadar. Daha sonra yumurtaları azar azar ekleyerek hamura iyice yedirdik. Hepsini birden eklerseniz yedirmesi zor olur. Yedirme işlemi hamurun kabarması için önemliymiş. O nedenle bu işleme özen göstermenizi tavsiye ederim. Yedirme işlemi sonucunda hafif yapışkan bir hamur elde ediyorsunuz. Sona bu hamuru 10dk kadar dinlenmeye bıraktık.


Hamur dinlenirken tepsiyi yağladık. Dinlenen hamuru ceviz büyüklüğünde düzgün yuvarlaklar halinde tepsiye dizdik. Tarifte kaşıkla çıkartın diyordu ama biz kaşıkla düzgün şekil veremeyince kurabiye gibi fazla sıkıştırmadan elimizle yuvarladık. Artık tercih sizin. Daha sonrada daha önceden ısıtılmış 180 derece fırında 40 dk kadar pişirdik.



Ama siz kontrol edin. Fırınından fırınına değişir bence. Hafif pembeleşince aldık biz. Fazla kıtırdamasa iyi olur. Küçük toplarımız soğurken diğer yanda içinin kremasını hazırladık. Bir tencereye 2.5 su bardağı süt, 3 yemek kaşığı un, 1.5 çay bardağı şeker ve 1 yumurta koyup karıştıra karıştıra pişirdik. Piştikten sonrada 1 paket vanilya ekledik.


Ilıklaşan kremayı arasını kestiğimiz topların içine doldurduk.

 

Ben malzemeyi bolca tuttum ama krema yinede arttı. Olsun değerlendirdik biz onu. Artan çikolata sosuyla başka bir tatlıya dönüştürdük.


En son üzerine hazır çikolata sosu pişirip döktük. Biz çikolata sosunuda ılıtıp döktük ama yerken sanki sıcak sıcak döksek daha iyi olurmuş fikrine vardık. Çünkü belki bizim bekleme süremizin azlığından hamurun kıtır kıtırlığını yerken hissediyorduk. Belki sıcak sıcak döksek daha yumuşak olurdu. Fikir sadece, tercih sizin.

Bir kerede malzemeleri toplu vereyim.

Hamur için

* 1 su bardağı su
* 1 su bardağı un
* 125gr margarin
* 3 yumurta

Krema için

* 2.5 su bardağı süt
* 3 yemek kaşığı un
* 1.5 çay bardağı şeker
* 1 yumurta
* 1 paket vanilya

Üzeri için

* 1 paket hazır çikolata sosu

Denerseniz şimdiden afiyet olsun efendim. Huzurla kalın, görüşmek üzere  :))

4 yorum: