1 Ekim 2012 Pazartesi

Veda Dizi Olmuş Sevinmeli mi Üzülmeli mi?

Ben Veda'yı okuyalı yaklaşık bir yıl oldu. 1918-1924 yılları arasında İstanbul'un işgal yıllarını anlatan bu roman alırken adıyla mest etmişti beni "VEDA Esir Sehirde Bir Konak" Kitabı alırken hissettiklerim okurken artarak devam etti. Ayşe Kulin döktürmüştü yine. Anlatmıyordu, yazmıyordu, olayı yaşatıyordu adeta. İşgal altındaki bir şehirde maliye nazırının konağından İstanbul'a, işgale ve bütün bunların arasında aşka en yakınından, en derininden bakabiliyordum okurken. Bakarken de Mehpare'ye ağlıyor Ahmet Reşat'ın kaçınılmaz sonuna üzülüyordum. İki günde bitirdim. Bitirdim bitirmesine de kitabı kitaplığa kaldırdığımda bile orda yaşanıp giden bir hayat olduğu hissi uzun süre devam etti içimde.



Şimdi ne oldu oldu favori romanlarım arasında ilk sıralarda yer alan bu hikaye dizi yapıldı. Üzülsem mi sevinsem mi bilemedim. Büyük bir hevesle okuduğum kitapları başkalarınında okumasını, onlarla da bu güzelliği paylaşmayı çok seviyorum. Ama filmi yapılınca zaten kitap okumakta ne kadar tembel olduğumuz düşünülürse kim okusun ki. Gerçi izledikten sonra içime bir nebze su serpilmedi değil. Kitabı okumamış olsam büyük bir ilgiyle takip ederdim eminim. Şimdi etmiyor muyum? Ediyorum. Ama daha çok aa kitapta böyle değildi, böyle birini hatırlamıyorum bu kim, o burda böyle demiyordu ki şeklinde izliyorum.

Neyse işte böyle. Diziyi izleyin izlemesine de benden tavsiye bu güzel romanı okuyun. Okuduktan sonra ne demek istediğimi anlayacaksınız.

Görüşmek üzere. Huzurlarda kalın

3 yorum:

  1. çok güzel bi tespit bu, kitapla filmdeki karakterler arasında gidip gelmek çok sıkıcı bence! kitapların film olması bazılarına çok kötü geliyor ben de okumadığım kitabın filminden rahatsız olmuyorum ama okuduğumkinden rahatsız oluyorum..

    YanıtlaSil
  2. bence kitaptaki duygu yoğunluğunu dizide yansıtamayacaklar. muhakkak okumak lazım derim. zaten fragmanları ilk gördüğümde karakterlerin fiziksel özellikleriyle ilgili bir kıyaslamayla birlikte bir çelişki yaşadım. inş kitabı okurken yaşadığım duygu ve hazzı diziyi izlerken de bulabilirim.

    YanıtlaSil
  3. yazı gerçekten hisli ve içten
    ama veda nın film olması hatta ilk bölümde bile beni bu denli kendine çekmesi iyiki film yapılmış dedirtiyor diğer kitapaların film uyarlamalarını da sonlarını bilerek yinede heyecanla seyretmedik mi

    YanıtlaSil