7 Ocak 2013 Pazartesi

Yumuşayan Hurmaları Kurtarma Operasyonu

Annemin klasiklerinden bir koli hafta sonu evimize teşrif etti. Kolide ne ararsan var herzamanki gibi. Ama bu sefer büyük bölümünü hurmalar kaplamış. Hani şu ismi hakkında bir çok rivayet bulunan turuncu hurma, Trabzon hurması yada Japon hurmasında denilen hurmadan. Ben doğrusunun tam olarak hangisi olduğunu bilmediğim için kısaca hurma diyorum :)) Garibanlar 450 km yol gelince yumuşayıvermişler tabi. Ben de bunları ziyan etmeden ne yapsam ne yapsam diye düşünürken tatlı taklidi yapan bir meyve sunumu haline geldi kendileri.




Geçenlerde TV'de dolaşırken Oktay ustada görmüştüm tabiki onunki daha süslü daha güzeldi. Kremşantiler koydu, üstüne fıstıklar döktü. Doğrusunu söylemem gerekirse ben iki kup için kremşanti falan yapmaya üşendim. Bir de meyvelerin doğallığını bozmayım dedim. Hurmaları kabuklarından ayıklayıp yoğurt özeler gibi ezdim. Kuplara birer bisküvi kırdım. Ezdiğim hurmaları kuplara alıp üzerine ceviz serptim. Sonuçta 10dk içinde hafif bir sunum hazırladım. İster meyve yerine ister tatlı yerine ikram edin efendim.

Denerseniz şimdiden afiyet olsun. Görüşmek üzere

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder