19 Ocak 2013 Cumartesi

Gece Yarısı Yazısı ve Tarifleri

Dilkaaaattt bu bir gece yarısı yazısıdır. Fotoğraflar gece ışığıyla kurulan cümleler kapanan gözlerle kurulmuştur. Ee gidip doğru bir zamanda yazsaydın derseniz de bende sizi Aylin Zeynep derim :)) Ancak şimdi uyudu da vakit bulabildim:))

Efendim gelelim konuya. Bu gün sohbetinden çok keyif aldığım misafirlerim vardı. Evimde ilk defa ağırlayacağım için heyecanlıydım doğrusu. Çocuklu bir bayan olduğumu göz önünde bulundurarak pasta börek yapımına dünden başladım. Tarif araştırmalarına da bir önceki günden. Zira eve son bir çekidüzen verme işini ancak yapabildim bu sabah.

Özellikle baharatı kurabiyem ve elmalı tartım çok beğenilince bende sizinle paylaşma kararı aldım. Her ikisini de Meliha Çalışkan Hanımın blogu Hayat Cafe Tarifleri'nden aldım. İyiki de almışım. Tam isabet diyeceğim lezzetler yakaladım :))



Meliha Hanım burada kıyır kıyır tuzlu kurabiye başlığıyla vermiş tarifi. Ne yazdıysa doğru tarif için. Başlığı okurken ve özenle çekilmiş fotoğraflara bakarken hayalinizde nasıl bir kurabiye canlanıyorsa aynısını buluyorsunuz. Meliha Hanımın tarifine dilerseniz bakarsınız. Ben ufak tefek değişiklikler yaptım onları yazayım. 
  • 125 gr tereyağı (yumuşak)
  • 1 su bardağı sıvıyağ
  • Yarım çay bardağı sirke
  • 1.5 yemek kaşığı toz şeker
  • 1 tatlı kaşığı çörekotu (çörek otum yoktu ne alaka diyeceksiniz ama yerine kekik kullandım :)))
  • 1 tatlı kaşığı kırmızıbiber(tepeleme)
  • 1 tatlı kaşığı mahlep (benim mahşerim yoktu ben de mahlepli kabartma tozu kullandım
  • 1 tatlı kaşığı tuz(silme)
  • 1 paket kabartma tozu
  • 1 yumurta(beyazı içine sarısı dışına)
  • Aldığı kadar un
Dediğim gibi ayrıntılar için Hayat Cafe Tafirleri :))






Elmalı tartım da Hayat Cafe Tarifleri'nden. Elmalı kurabiyeyi de tartı da çok severim. Ama tart yapmayı ilk defa denedim. Başta korkmuştum ama oda tam istediğim gibi oldu :))






Bu böreğin tarifi de Nesrin Sultan'dan (kendisi annem olur) Bunun içinde 1 su bardağı süt, çeyrek margarin, 1 çay bardağı sıvı yağ ve yumurtadan harç hazırlıyorsunuz. Üç kat yufkadan oluşuyor. Her katta yufkayı harçlar ıslatıp bir kata havuç, bir kata ıspanak, bir kata patates seriyorsunuz. Rulo gibi sardığınız böreği bir gece dolapta bekletip bir parmak elçiliğinde dikilmeyerek pişiriyorsunuz. Dilimlerin üzerine yumurta sürmeyi unutmayın :)) On dakikada hazırlanıyor ve sonuç çok lezzetli.

Devamı da var ama gece gece yeter bu kadar :))
Görüşmek üzere

3 yorum:

  1. Beğenmene inan çok sevindim.Afiyet olsun..
    Nasıl mutlu oldum anlatamam..
    Ellerine sağlık canım..
    Sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Asıl sizin ellerinize ve emeğinize sağlık :))

      Sil
  2. finaller geçsin şu kurabiyeyi deneyeceğim =)

    YanıtlaSil