1 Temmuz 2013 Pazartesi

Design By Yasemin CORCOR - Markam Doğuyor

Yakın çevrem bilir, uzun zamandır en büyük hayalim kendi markamı yapmak. Tekstil ve hazır giyim konusunda aldığım eğitimi çok güzel bir iş tecrübesiyle taçlandırdım. Konumum gereği imalatı da tasarımı da yakından gördüm. Bilmeyenler için anlatayım. İki yıl BGN markasının imalat koordinatörlüğünü yaptım. İyi bir markanın ürününün daha kağıt üzerinden mağazaya inene kadar hangi aşamalardan geçtiğini en yakından tecrübe ettim. Son derece tecrübeli insanlarla çalışma fırsatı yakaladım. Bütün bunlar yeni mezun bir çömez için paha biçilemezdi. Bir kez daha bana emeği geçen herkese teşekkür ediyorum.

Özel nedenlerden dolayı işimden ayrılmak zorunda kaldım. Başta sağlık problemleri olmak üzere başka özel nedenlerden dolayı da çalışma hayatına geri dönemedim. Ama boş durmadım. Çalışırken de sürdürdüğüm yüksek lisansımı bitirdim. Şimdi ise doktorayı kestirdim gözüme. Sıcağı sıcağına devam etsem en güzeliydi aslında ama o dönem biraz olsun dinlenmeye ihtiyacım vardı. Çünkü gerçekten psikolojik olarak kendimi çok yorgun hissediyordum. 

Şu günlerde rehavet havasını attım üzerimden. Kızımı kucağıma aldıktan sonra yorgunluk ve yoğunlukla bir hayli değişen hayatımızda tökezlemeler yaşadığım doğrudur. Ama artık birbirimize de bu yorgunluk ve yoğunluğa da alıştık ve hayatımızı düzene koyduk inş. Allah bir dert keder vermezse artık planlarıma ve hayallerime yoğunlaşma zamanıdır.

Yukarıda da söylediğim gibi kendi markamı yapmak okul yıllarımdan beri en büyük hayalim. Ama bir sürü nedenden dolayı nasip olmadı şimdiye kadar. Siz de tahmin edersiniz ki kolay değil bu işler. Maddi imkanla birlikte çok fazla emeğe ihtiyaç var. Aslında bu yaz için markamı ticari olarak resmileştirmeyi ve kendi kuracağım bir internet sitesi üzerinden satışa sunmayı planlıyordum. Bunun için başlangıçta on parçalık bir koleksiyon düşündüm. Düşündüm evet ama maalesef o kadar detaylı düşündüm ki herşeyi. Herşey kusursuz olmalı diye diye kaç gece uykusuz kaldım anlatamam. Tecrübelerimden faydalanarak büyük bir markanın ürünü hangi aşamalardan geçiyor ve hangi standartlarda oluyorsa Yasemin CORCOR markası da öyle olmalı dedim, didindim durdum. 

Bir deneme koleksiyonu olacağı için fazla riske giremezdim. Riskden kastım maddi risk. Adetleri çok yüksek tutamaz dolayısıyla fazlaca stok bulunduramazdım. Bu nedenle imalatçıdan kumaş edinmek imkansızlaşıyordu. Bir toptancıdan kumaş aldığınızda da ne onun karışımına ne testlerine ne de bakım talimatlarına ulaşamıyorsunuz. Günlerce kumaşçılarla konuştum derdimi anlatmaya çalıştım, anlatamadım, anlamadılar. Burda anlatmaya zamanımın yetmeyeceği bir sürü daha detayla uğraştım durdum aylardır.

Oturup düşünmeye karar verdim. Dedim ki kendime 'aylardır herşey mükemmel olsun diye uğraşıyorsun. Sonuç? Bir hiç. Mükemmel olma derdini bırak. Başlayabildiğin yerden, en dipten, şu an en yapabildiğin haliyle başla. Zaten niyetin en iyisini yapmak olunca zamanla da yol seni buraya götürecek' kendime söylediklerim mantıklı geldi. Hatta dedim koleksiyonu falan da bırak. Yapabildiğinle başla, bir modelle, bir aksesuarla. Bir kaç parçayla. 

Ben de biraz çekingenlik de var. Yaptığım şeyleri ortada gerine gerine anlatmayı, övünmeyi beceremem. Yaptığım işleri satmayı da öyle. Fotoğrafları çektim. İnanın bana haftalarca bekledim. Evirdim çevirdim, olduramadım. Cesaret edip paylaşamadım. Bir gün yaptığım gömleği giydim ve dışarı çıktım. İlk başta bir arkadaşımın bakışı cesaret verdi bana. Beğenerek baktı ve bundan sonra dikkat ettiğimde insanların da beğenerek baktıklarını farkettim. Cesaret geldi instagram da paylaştım. Kardeşlerim Facebook da paylaşmış. Güzel tepkiler alınca tamam dedim. Cesaretini topla Yasemin. 

                             

İşte o model. Asucc nin atölyesinde üretildi. Asucc Design deyince dikim kalitesini anlatmama gerek yok bilen bilir zaten :))

Şu an markamı tescil ettirme ve resmi olarak iş yerimi açma konusunda çalışmalarımı sürdürüyorum. Umarım muvaffak olurum ve bu güzel haberi de paylaşırım sizlerle. 

Şimdilik bu kadar. Yorumlarınızı, eleştirilerinizi bekliyorum. Model hakkında bilgi almak için lütfen yasemincorcor@hotmail.com adresinden iletişime geçin

Görüşmek üzere


    

4 yorum:

  1. bence gittiğin yoldan devam et çok değişik vede güzel bir model olmuş:) ellerine sağlık canım sana bol kazançlar...

    YanıtlaSil
  2. Yasmincim bende moda tasarımı ile yakından ilgileniyorum.. evde kendim kalıp hazırlıyorum.. ama daha çok yeni ve acemiyim.. senin anlattıkların bana da biraz cesaret verdi..cesaretim var ama eşim çalışmamı istemiyor.. bence harika bir model olmuş.. kesimi ve önündeki patı çok hoşuma gitti..üst modelse çok zor.. bayağı zahmetli.. lafın kıssası için rahat olsun güzel bir model.. seni tebrik ediyorum.. Umarım markan tutulur.. Sende hayallerine kavuşursun.. bende acemice diktiklerime bakman için bloğuma davet ediyorum seni.. Allah a emanet ol..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba Ceyda
      Blogunu takibe aldım, zevkle takip edeceğim yaptıklarını.
      Güzel sözlerin için teşekkürler.
      Benim eşim attığım her adımın destekçisi maddi manevi hiç bir yardımı esirgemiyor doğrusu. Bence sen de hedeflerinde ısrarcı olursan başarını gören eşinin de seni desteklemekten başka şansı kalmaz diye düşünüyorum :)

      Sil