4 Aralık 2013 Çarşamba

En itici Reklamlar Top 5 Listesi

Reklamın iyisi kötüsü olmaz derler ama öyle reklamlar var ki insanı markadan soğutuyor. Öyle ki markette rafda gördüğünde bile reklam kulaklarında çınlıyor, büyük bir hızla uzaklaşıyorsun. Rakibine yaptırsan o kadar olur cinsten resmen. 

Tabi renkler ve zevkler tartışılmaz. Kiminin hoşuna gider kimisi de o iticiliği komik bulur. Ben bugün size "bunu hangi kafayla çekmişler" dediğim top5 listemi hazırladım. Kimisi yeni kimisi çok eski. Bakalım siz de bana katılacak mısınız?

5.sırada arada bir görünüp bir kaybolan Perwol reklamı var. Aslına bakarsanız bu reklamı izlerken 'böyle bir reklam niye çekildi ki?' sorusunu o kadar çok soruyordum ki başlı başına bir yazı yazacakken burda yer vermeye karar verdim. Perwol reklamı kötülükten ziyade mantık hataları zincirlemesi nasıl yapılır örneklemesi sanki. Sırf bizim de bir reklamımız olsun diye yapılmış ne senaryosuna ne oluşturduğu algıya zerre kafa yorulmamış bir iş. Hani adam yada yadının elbisesinin dedikodusunu yapanlara dönüp cevap veren kadın portföy niyetine, adam cüzdan niyetine Perwol şişesi taşır gibi alttan çıkartıp "hayır yeni değil perwolle yıkandı" demiyorlar mı...!!

4.sırada şu anda dönmekte olan Lumberjack reklamı var. Önceleri bizim mizah anlayışımızdan çook çoook farklı bir başka ülkede çekilip bize sadece çevirisinin yapıldığını düşündüğüm o nedenle belli bir süre tölerans tanıdığım bir reklamdır kendileri. Daha sonraları araştırıp bir Türk yapımı olduğunu öğrendiğim an ise verdiğim kredinin tükendiği andır. İtiraf etmeliyim ki lumberjack reklamı çıktığında kanalı değiştiriyorum. Çünkü o kadının lumberjaaaaaaccckkk diye bağırışına da o komik desem komik değil başka ne desem bilemediğim adamın çıkagelmesine de tahammül edemiyorum. O suratında ki sakala benzettiğim örgüden şey de neyin nesi çözemedim ben. Hangi mantık, hangi düşünce onu adamın suratına yerleştirmiş bilemedim. Hani bir çocuk ürünü reklamı falan olsa anlayacağım. Anlamsız bir komedi yapmaya çalışmış örgü sakallı oduncu bir kahramanla çocukların dikkatini çekme hayali kurmuş olabilirsin. Eee o da değil. Kusura bakma da o zaman bana da "bu neyin kafası kardeş" diye sormak kalıyor.

3.sırada Azra Akın'lı Pepsi reklamları var. Reklamlar yayından kalktı gitti ama ben daha o güzelim kız o reklamlarda oynamayı nasıl kabul etti anlayamadım. Hepsi birbirinden kötüydü ama bir tanesi var ki zirve yaptı. Aslında çoğunuz şu an anlamıştır bile. Hani şu ciyak sesli iki kızın 'dede şelaleden Pepsi akıyor' tarzı bişey söylediği ve daha bir sürü sevimsiz detayla dolu reklam. Aslında bulup tekrar izlemeye hiç elim gitmedi, tahammül edemeyeceğimi düşündüm. Size de daha fazla hatırlatmak istemiyorum ve bir sonrakine geçiyorum

2.sırada Sarelle reklamı var. Hamile bir kadın ve karnındaki çocuk ancak bu kadar sevimsizleştirilebilirdi. Aslında çocukları abur cuburdan soğutmak için, kahvaltıda balmış, pekmezmiş daha sağlıklı şeyler yesinler diye çekilmiş bir reklam olduğunu düşünüyorum. Çünkü ne büyük ne küçük hiç kimse o reklamı güzel yada sevimli bulabilir. Hele o çocuk bağırmıyor mu aneeeee.. Azıcık daha güzel seslendiremezmiydiniz be kardeşim?  

1.sırada çotanak yağları reklamı var. Aslında yayından kalkalı yıllar oldu. Yayına girmesi bile bir hataydı da neyse. Ama benim psikolojimde o kadar derin yaralar bırakmış ki unutamıyorum. İçimdeki iğrençlik hissi ilk günki kadar taze. Adım kadar eminim ki o reklamı firma kendisi yaptırmadı. Rakibin birisi sırf çotanak yağlarını piyasadan silmek için paraya kıydı ve o reklamı gece gündüz döndürdü televizyonlarda. Yoksa başka hiç bir şekilde "çotanak yağları hiiiiiıoööuuuüüü" diye bağıran adamın açıklaması olamaz. Hadi bütçe kısıtlıydı işinin ehli olmayan bir reklam şirketiyle çalıştınız adamlarda çekti. ee tamam çeken çektide yayına girmesine izin veren firma yetkililerine ne dersin. Aklı selim bir tane de mi adam yokmuş o şirkette. O dönem o kadar sinir oluyordum ki reklam izlemiyordum çotanak çıkacak diye. Hatta gidip adamlara internet sitelerinden mesaj bile göndermiştim 'kimse almasın diye mi yapıyorsunuz Allah rızası için kaldırın şu reklamı' diye. Neyse gitti bitti. Daha fazla konuşup adamların kulaklarını çınlatmayım. Allah muhafaza tekrar reklama falan başlarlar ://

Benim listem bu. Sizin eklemek istedikleriniz varsa buyurun :)))

Görüşmek üzere, huzurla kalın :)






2 yorum:

  1. gülümseyerek okudum çünkü ilk 4 reklamlarda tamamen aynı hisleri payşaşıyoruz ama çotanak reklamını bir türlü hatırlamıyorum ama ona yaptığın yoruma çok güldüm...
    Ben bu aralar şu çanak anten toplayan tivibu reklamına dayanamıyorum, hele kanalı değiştiremiyeceğim bir yerdeysem o amcanın 'niyeee' deyişini duyunca kulaklarım tırmalanıyor... haaa bide son snickers reklamında çocuk o berbat seslendirme ile arkadaşına Ahmet demeyeydi bizi aptal yerine koymamaydı iyiydi... haaa birde acun Ilıcalı İNG bank reklamları ve o itici aslan ...Yazacak daha çok reklam var da hadi şimdilik bu kadar yeter :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çotanak yağları reklamını hatırlamaman emin ol senin için büyük bir şans :)) senin söylediğin reklamlarda çok sinir bozucu haklısın :))

      Sil