30 Haziran 2014 Pazartesi

Moda Okulunda Öğrendiğim 101 Şey

Bir moda tasarımcısı olan Alfredo Cabrera ve bir mimar olan Matthew Frederick'in yazdığı Moda Okulunda Öğrendiğim 101 Şey kitabını dilimize Barboros Şansal çevirmiş ve kitap Optimist yayınlarından çıkmış. 

                       
   
Özellikle Barboros Şansal referansını göz önünde bulundurunca mesleğimde ilgili okunası kitaplar arasına katılmalı diye düşündüm ve hemen kütüphaneme ekledim. Genelde bu tip kitapların içinin pek dolu olmayacağını, bir kaç cümleden başka bana bir şey kazandırmayacağını aklımın bir kenarında tutuyordum. Başarılı kapak tasarımı, vurucu isim seçimi ve tabi çevirmenine bakarak çok fazla beklenti yüklemişim sanırım. 

Her sayfaya bir madde gelecek şekilde dizayn edilmiş kitabın yapraklarını "bunu biliyorum, bunu da zaten biliyorum" diye çevirdim durdum. Hakkını yememek lazım, altını çizdiğim yerler olmadı mı, oldu tabiki. Ama bunları öğrenmek için bu kitabı almam gerekirmiydi o tartışılır. 

Eğer tekstilin eğitimini almış bir insansanız yeni şeyler öğrenmek için değil de, zaten bildiğiniz şeyleri tekrar hatırlamak ve bu şeylerin uzman bir kişi tarafından sıralanışını el altında bulundurmak için alın derim. Bu konuda eğitimi olmayanlar için zaten çok şey katacak bir kitap. Orası tartışılmaz. 

Görüşmek üzere

2 yorum:

  1. Bir kaç gündür ara ara girerek bütün kayıtları okudum, çok keyifliydi. Azmin, baaın gururlandırdı :) Eline emeğine sağlık Yasemincim... (İclal Özabacı Demirkan)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok çok teşekkür ederim cnm, hem söylediğin güzel sözler için hem zaman ayırıp okuduğun için:))

      Sil